De toegevoegde waarde van narrowcasting

Door de overvloed aan informatie hebben medewerkers een steeds kortere aandachtsspanne. Maar desondanks is het van belang dat ze op de hoogte zijn van belangrijke informatie over je bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan kengetallen met betrekking tot de productie of de lancering van nieuwe producten of diensten.

Voor de overdracht van informatie over dit soort zaken kan narrowcasting van grote toegevoegde waarde zijn. In dit blog gaan we daarom verder in op de toegevoegde waarde van narrowcasting.

Wat is narrowcasting?

Narrowcasting is een communicatiestrategie waarbij gerichte content wordt uitgezonden naar een specifieke doelgroep op specifieke locaties en tijdstippen. 

In tegenstelling tot broadcasting, waarbij een boodschap breed wordt verspreid naar een algemeen publiek, is narrowcasting gericht op een specifieke niche of locatie. Dit maakt het mogelijk om de boodschap af te stemmen op de behoeften en interesses van een specifieke doelgroep.

Relevante boodschappen

Een van de belangrijkste voordelen van narrowcasting is de mogelijkheid om relevante en gepersonaliseerde content aan te bieden. Zo kun je bijvoorbeeld productiemedewerkers informeren met informatie die voor hen relevant is. Nog een voorbeeld: je kunt de verkoopafdeling informeren over de verkoopcijfers en de voortgang voor het behalen van de doelstellingen.

Met narrowcasting kun je dus een hele relevante boodschap communiceren waar de doelgroep echt wat aan heeft. Op die manier beperk je de hoeveelheid informatie en wordt je boodschap sneller en beter opgenomen.

Flexibiliteit 

Een ander voordeel van narrowcasting is de flexibiliteit om snel en gemakkelijk content aan te passen. Of het nu gaat om het updaten van productinformatie, het delen van nieuws of het aanpassen van promoties, narrowcasting maakt het mogelijk om in real-time te reageren op veranderingen. Via een narrowcasting CMS kun je de boodschap per locatie eenvoudig aanpassen. Optimale flexibiliteit dus!

Schaalbaar

Narrowcasting groeit mee met je bedrijf. Het aantal schermen waarop je content wordt uitgezonden kun je eenvoudig uitbreiden. Wat dat betreft is narrowcasting voor de interne communicatie een schaalbaar communicatiemiddel.

Wel of niet investeren in narrowcasting?

Gezien de belangrijke voordelen van narrowcasting is het voor de meeste bedrijven interessant om te investeren in een narrowcasting systeem. Echter, voor de kleine bedrijven voegt het meestal weinig toe. In bedrijven waar weinig medewerkers werken, worden de belangrijke nieuwtjes vaak tijdens de koffiepauze gedeeld. Ook is er vaak geen sprake van vestigingen bij kleine bedrijven waardoor het voordeel om de communicatie per locatie af te stemmen vervalt. Voor grotere bedrijven is het echter een waardevol middel om de interne communicatie te stroomlijnen en relevant te maken.

Door de overvloed aan informatie hebben medewerkers een steeds kortere aandachtsspanne. Maar desondanks is het van belang dat ze op de hoogte zijn van belangrijke informatie over je bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan kengetallen met betrekking tot de productie of de lancering van nieuwe producten of diensten. Voor de overdracht van informatie over dit soort zaken…

Door de overvloed aan informatie hebben medewerkers een steeds kortere aandachtsspanne. Maar desondanks is het van belang dat ze op de hoogte zijn van belangrijke informatie over je bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan kengetallen met betrekking tot de productie of de lancering van nieuwe producten of diensten. Voor de overdracht van informatie over dit soort zaken…

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *